Pentru a răspunde la toate aceste întrebări, dorim să vă împărtășim procedura completă pentru actualizări, plecând de la idee și până la rezultatul final.
Orice actualizare apare în urma unei idei. Managerii de proiect selectează cele mai frecvente sugestii care pot fi implementate într-o anumită perioadă de timp. Ideile provin din numeroase surse: mesajele către echipa tehnică, din media sociala, forum etc. Este destul de dificil să mulțumim pe toată lumea dar facem tot posibilul să implementăm cele mai realiste sugestii, care să fie utile celor mai mulți dintre utilizatori.
După ce ideea a fost aleasă, trece printr-un anumit număr de etape, în funcție de complexitatea sa:
- crearea de specificații;
- crearea de machete/schițe a viitoarei opțiuni;
- conversia machetelor în HTML;
- dezvoltarea opțiunii.
Dezvoltarea și implementarea reprezintă, cu siguranță, cele mai complexe etape. În același timp, sunt foarte interesante din punctul de vedere al comunicării dintre angajați. Nu este un secret faptul că uCoz este o companie internațională cu sedii în diferite țări și orașe. Managerul de proiect și dezvoltatorul pot fi la sute de km distanță, dar asta nu înseamnă că procesul de comunicare este mai puțin eficient.
Ideile sunt dezvoltate pe serverele DEV. Fiecare idee sau opțiune este testată pe propriul server DEV, astfel încât la această etapă opțiunea este dezvoltată independent. Mai târziu, când versiunea "brută" se transformă într-una gata de utilizat, aceasta este adăugată pe un server ALPHA pentru teste inițiale.
La început, dezvoltatorul scrie codul opțiunii pe propriul computer. După ce acesta este finalizat, codul este adăugat pe serverul DEV iar după teste interne și remedierea erorilor, noua opțiune este transferată pe serverul ALPHA pentru teste mai detaliate.
Imediat ce managerul de proiect confirmă faptul că actualizarea de pe serverul DEV este pregătită pentru a fi utilizată, aceasta devine disponibilă pe serverul ALPHA iar echipa noastră de testare primește descrierea completă și specificațiile tehnice ale noii opțiuni. De asemenea, primesc și indicații cu privire la modul în care trebuie testate: mediu, setări, detalii la care trebuie să acorde o atenție deosebită și altel.
Dacă în cadrul acestei etape nu sunt identificate erori, testării dau undă verde pentru adăugarea opțiunii pe serverul de test final BETA. Serverul BETA este locul în care ajunt toate actualizările și opțiunile noi - aici se testează compatibilitatea actualizării cu sistemul uCoz (se mai întâmplă să existe conflicte între două opțiuni ce se doresc a fi lansate concomitent).
În această etapă actualizarea va primi și o denumire proprie.
După ce toate testele au fost trecute și toate erorile au fost remediate, este timpul pentru lansare!
În momentul în care verificarea compatibilității este finalizată pe serverul BETA, ne apropiem de momentul în care lansăm actualizarea. Însă, până la acest moment mai este un pas: deoarece avem peste o sută de servere, este riscant să adăugăm actualizarea pe toate serverele concomitent. Fiecare website are o combinație unică de setări și module, iar multe dintre ele au un design personalizat complet.
De aceea toate actualizările sunt lansate mai întâi pe serverul s4 – pe acest server se regăsesc cele mai multe dintre proiectele oficiale uCoz. Ne asigurăm mai întâi că totul este în regulă pe acesta iar apoi ne orientăm treptat spre celelalte servere.
De regulă actualizările sunt adăugate pe servere în următoarea ordine:
- s4;
- s1-8, 33, 36, 39, 100, 101;
- celelalte servere.
Dacă nu sunt întâmpinate erori în cadrul procesului de adăugare, acesta este finalizat într-o săptămână. Dacă actualizarea nu este disponibilă pe toate serverele până vineri, procesul continuă începând cu ziua de luni (nu adăugăm actualizările pe servere vinerea și în weekend).
Asta este tot pentru astăzi! Sperăm că acest articol a reușit să vă clarifice nelămuririle pe care le aveați cu privire la actualizările din cadrul sistemului uCoz. :)