1. De ce am construit acest blog?
Vă invităm să facem un pas în spate și să răspundem cât mai clar la următoarele întrebări: Blogul a fost creat în jurul unei pasiuni? Ce face blogul pentru noi sau afacerea noastră? Încercați să vindeți produse sau să aduceți vizitatori pe magazinul online prin intermediul acestuia? Vrei să construiți o comunitate în jurul afacerii prin intermediul blogului? Fiecare răspuns la întrebările de mai sus sunt obiective ce pot fi atinse prin intermediul blogului. Sunt însă obiective diferite și presupun strategii diferite de abordare - prin urmare trebuie să știi foarte clar pe care dintre ele o alegeți.
2. Prin ce este blogul util cititorilor?
Prin ce anume îmbogățește blogul viața cititorilor? Îi îndrumă către resurse utile și gratuite? Le oferă răspunsuri la întrebări? Soluții la probleme importante din viața acestora? Generează dezbateri interesante pe subiecte de ultimă oră? Cât de bine știți care sunt cititorii? Ce le place, ce își doresc, ce așteptări au? Ce alte bloguri citesc? Cu cât știți mai multe despre ei cu atât vă va fi mai ușor să le oferi informații pertinente și folositoare.
3. Ce vreți să facă vizitatorii voștri după ce vă citesc articolele?
În funcție de răspunsul la prima întrebare, veți dori ca vizitatorii să acționeze diferit după parcurgerea parțială a blogului vostru. Ei pot fie să se înregistreze, să downloadeze un material anume, să se aboneze la newsletter, să lase un comentariu sau să vă distribuie materialul în rețelele sociale, printre altele. Este recomandat să stabiliți concret ce așteptări aveți de la ei, după care să scrieți articolele și să definiți forma fiecărui material cu acel rezultat dorit în minte.
4. Cum vor afla vizitatorii voștri potențiali de existența blogului creat?
Probabil știți deja că nu este suficient să scrieți articole foarte bune și că aveți neapărată nevoie de o strategie de promovare a blogului creat. Înafară de optimizarea pentru Google, trebuie să știți prin ce alte metode vor mai fi informați utilizatorii despre acesta. Dacă este un blog de firmă, promovați-l pe website-ul afacerii. Adăugați-l în semnătura emailului pentru a-l promova gratuit către toți cei cu care corespondați.
5. Pentru ce tipuri de materiale mai poate fi folosit conținutul blogului creat?
Este mai bine să faceți mai mult decât să scrieți articole și să căutați mereu alte forme prin care puteți valorifica conținutul blogului creat: e-books, prezentări, conținut pentru newsletter, postări Facebook etc. Astfel, vă veți promova blogul și veți valorifica mai bine materialele create.
6. Cât de des veți publica pe blog?
Probabil ați mai citit regula publicării periodice și faptul că este important ca cititorii să fie obișnuiți cu un anumit ritm de publicare. Este o regulă prezentă în majoritatea articolelor de tipul “cum să dezvolți un blog”, pentru că este reală și importantă.
7. Cum măsurăm rezultatele?
O dată ce v-ați stabilit niște obiective trebuie să aveți și un mod sigur, clar și simplu de a verifica în orice moment cât de aproape sau de departe sunteți în realizarea obiectivelor propuse. Stabiliți câțiva indicatori relevanți (număr de comentarii/post, număr de vizitatori abonați la newsletter/număr vizitatori unici, etc.) și urmăriți-i îndeaproape. Dacă lucrurile nu merg cum trebuie, verificați unde apar diferențele și de ce, iar apoi corectați. A dezvolta un blog înseamnă a controla simultan câteva aspecte importante, respectiv de a ști mereu unde vreți să ajungeți cu blogul, unde vă aflați în prezent și ce trebuie făcut pentru a vă îndeplini obiectivele. La prima vedere poate părea complicat, dar devine mult mai simplu dacă împărțiți întreaga problemă în câteva idei sau întrebări importante, care sunt clarificate una câte una. Voi ce obiective aveți pentru blogurile voastre?
Vă invităm să facem un pas în spate și să răspundem cât mai clar la următoarele întrebări: Blogul a fost creat în jurul unei pasiuni? Ce face blogul pentru noi sau afacerea noastră? Încercați să vindeți produse sau să aduceți vizitatori pe magazinul online prin intermediul acestuia? Vrei să construiți o comunitate în jurul afacerii prin intermediul blogului? Fiecare răspuns la întrebările de mai sus sunt obiective ce pot fi atinse prin intermediul blogului. Sunt însă obiective diferite și presupun strategii diferite de abordare - prin urmare trebuie să știi foarte clar pe care dintre ele o alegeți.
2. Prin ce este blogul util cititorilor?
Prin ce anume îmbogățește blogul viața cititorilor? Îi îndrumă către resurse utile și gratuite? Le oferă răspunsuri la întrebări? Soluții la probleme importante din viața acestora? Generează dezbateri interesante pe subiecte de ultimă oră? Cât de bine știți care sunt cititorii? Ce le place, ce își doresc, ce așteptări au? Ce alte bloguri citesc? Cu cât știți mai multe despre ei cu atât vă va fi mai ușor să le oferi informații pertinente și folositoare.
3. Ce vreți să facă vizitatorii voștri după ce vă citesc articolele?
În funcție de răspunsul la prima întrebare, veți dori ca vizitatorii să acționeze diferit după parcurgerea parțială a blogului vostru. Ei pot fie să se înregistreze, să downloadeze un material anume, să se aboneze la newsletter, să lase un comentariu sau să vă distribuie materialul în rețelele sociale, printre altele. Este recomandat să stabiliți concret ce așteptări aveți de la ei, după care să scrieți articolele și să definiți forma fiecărui material cu acel rezultat dorit în minte.
4. Cum vor afla vizitatorii voștri potențiali de existența blogului creat?
Probabil știți deja că nu este suficient să scrieți articole foarte bune și că aveți neapărată nevoie de o strategie de promovare a blogului creat. Înafară de optimizarea pentru Google, trebuie să știți prin ce alte metode vor mai fi informați utilizatorii despre acesta. Dacă este un blog de firmă, promovați-l pe website-ul afacerii. Adăugați-l în semnătura emailului pentru a-l promova gratuit către toți cei cu care corespondați.
5. Pentru ce tipuri de materiale mai poate fi folosit conținutul blogului creat?
Este mai bine să faceți mai mult decât să scrieți articole și să căutați mereu alte forme prin care puteți valorifica conținutul blogului creat: e-books, prezentări, conținut pentru newsletter, postări Facebook etc. Astfel, vă veți promova blogul și veți valorifica mai bine materialele create.
6. Cât de des veți publica pe blog?
Probabil ați mai citit regula publicării periodice și faptul că este important ca cititorii să fie obișnuiți cu un anumit ritm de publicare. Este o regulă prezentă în majoritatea articolelor de tipul “cum să dezvolți un blog”, pentru că este reală și importantă.
7. Cum măsurăm rezultatele?
O dată ce v-ați stabilit niște obiective trebuie să aveți și un mod sigur, clar și simplu de a verifica în orice moment cât de aproape sau de departe sunteți în realizarea obiectivelor propuse. Stabiliți câțiva indicatori relevanți (număr de comentarii/post, număr de vizitatori abonați la newsletter/număr vizitatori unici, etc.) și urmăriți-i îndeaproape. Dacă lucrurile nu merg cum trebuie, verificați unde apar diferențele și de ce, iar apoi corectați. A dezvolta un blog înseamnă a controla simultan câteva aspecte importante, respectiv de a ști mereu unde vreți să ajungeți cu blogul, unde vă aflați în prezent și ce trebuie făcut pentru a vă îndeplini obiectivele. La prima vedere poate părea complicat, dar devine mult mai simplu dacă împărțiți întreaga problemă în câteva idei sau întrebări importante, care sunt clarificate una câte una. Voi ce obiective aveți pentru blogurile voastre?
8 Comentarii