Avantajele unui Magazin Online realizat în uCoz, de la un dezvoltator web!
Comerțul electronic a început să se dezvolte într-un ritm accelerat în România, dat fiind că în anul 2012 numărul tranzacțiilor online a crescut cu peste 30%, față de 2011, după cum se poate vedea în acest infografic.
uCoz pune la dispoziția celor care doresc să-și dezvolte mici buticuri, magazine online mari și alte platforme similare un modul deosebit de avansat care poate fi activat cu doar 1.99$/lună în mod independent sau cu 5.49$/lună începând cu pachetul "Afacere”.
Există mai multe Magazine Online dezvoltate în platforma uCoz astfel că, mai departe am stat de vorba cu Florin Cărbunar - webmaster care deține două magazine online create în platforma uCoz. Acestea sunt:
uCoz pune la dispoziția celor care doresc să-și dezvolte mici buticuri, magazine online mari și alte platforme similare un modul deosebit de avansat care poate fi activat cu doar 1.99$/lună în mod independent sau cu 5.49$/lună începând cu pachetul "Afacere”.
Există mai multe Magazine Online dezvoltate în platforma uCoz astfel că, mai departe am stat de vorba cu Florin Cărbunar - webmaster care deține două magazine online create în platforma uCoz. Acestea sunt:
www.culei.eu – un butic de mercerie și pasmanterie;
www.lucarsenia.com - un magazin online cu produse pentru copii;
uCoz: Florin, spune-ne te rugăm câteva cuvinte despre tine și experiența ta în dezvoltarea web.
Florin: Mi-am început activitatea de web-development în 2009, ajutat fiind de experiența mea în construirea, gestionarea și administrarea bazelor de date și care, practic, m-a determinat să intru și în acest domeniu.
La început a fost o perioadă de tatonare dar, văzând că acumulez rapid informații despre html și css, s-a creat un impuls să aprofundez aceste cunoștințe. În tot acest timp, exista în mine o provocare de a depăși noi limite atât în design, precum și în funcționalitate. Îmi place să fiu la curent cu toate trend-urile, fie că este vorba de design, de concepție, de funcționalitate sau de SEO. După mine, în fiecare moment și orice proiect, trebuie îmbunătățit constant, de aceea, în orice proiect al meu urmăresc să las cât de mult loc pentru eventualele schimbări necesare.
uCoz: Când ai descoperit platforma uCoz și ai început utilizarea acesteia?
Florin: Am început să o folosesc în 2010. Am fost plăcut surprins de libertatea oferită de platformă în limbajul CSS, HTML și PHP. Acest lucru, pentru oricine dorește să își facă un website, fie el simplu sau complex, putem spune că este un lucru extraordinar. De ce? Fiindcă ai libertatea totală în construirea și gestionarea bazelor de date prin intermediul codurilor dar și faptul că, ce îmi place mie cel mai mult, platforma uCoz acceptă orice idee transpusă în html și css, fără să impună o limită. Acest lucru nu se prea găsește la alte platforme.
De exemplu a venit un client la mine și mi-a cerut un magazin online în care să fie inclusă o modalitate de plată în rate. Acest client a și cerut opinia tehnicienilor (personalului) de la uCoz, din departamentul tehnic, care a fost negativă. Este adevarat, nu există un sistem de plată în rate conceput de platformă în mod standard, dar acesta poate fi construit cu ușurință în platforma uCoz, folosind opțiunea de soldul clientului. În această situație, pot să spun că dacă trebuia concepută (programată) o bază de date prin intermediul unei firme de design sau a unui profesionist, rezultatul era obținut cu niște costuri astronomice. În schimb, având atâtea posibilități de a jongla cu multele elemente din sistemul uCoz, costul unui astfel de proiect este relativ zero, fiindcă ai totul la îndemână și tu trebuie doar să găsești soluțiile cele mai bune.
uCoz: Care sunt motivele care te-au determinat să alegi uCoz pentru dezvoltarea unor magazine online?
Florin: Sunt multe motive, dintre care voi enumera câteva acum:
1) posibilitatea de a adăuga produse prin liste de prețuri;
2) posibilitatea de a introduce mai mulți useri produse în magazin (de exemplu - agenții de vânzări ai magazinului)
3) cum am spus înainte, ai libertate în design-ul total al magazinului
4) ușurința de a modifica sau șterge orice produs adăugat, în orice moment, din orice loc, doar internet să ai
5) rapoartele pe care le generează platforma, legate de produsele cele mai vândute, cele mai accesate etc.
6) costurile de întreținere ale magazinului online sunt extraordinar de mici, sau pot să spun aproape zero.
7) ceea ce îmi place cel mai mult este faptul că după terminarea unui magazin online, eu pot oferi clienților mei o libertate totală în administrarea lui cu o ușurință maximă pentru aceștia. Mai concret spus, clienții mei nu trebuie să stea cu frica în spate că nu s-ar descurca și fără mine. Fiindcă știți cum este, orice client se gândește la situațiile când pot să apară probleme și el te vrea pe tine lângă el non-stop. Eu arătându-i că are toate posibilitățile în mâna lui îl liniștesc și este mult mai curajos să înceapă un business legat de un magazine online, fiindcă nu depinde de mine.
uCoz: Dintre caracteristicile sistemului, necesare în dezvoltarea unui magazin online, care crezi că sunt primele trei cele mai importante, prin care ucoz se diferențiază de concurență?
Florin: Răspunsul este foarte simplu: este vorba de încărcarea rapidă a produselor, posibilitatea de a forma foarte multe baze de date (precum: prețuri, tva, furnizori, culori, dimensiuni, diverse caracteristici etc.), formarea și gestionarea categoriilor foarte intuitiv, ușor și eficient.
Ar mai fi și existența informatorilor, exportul personalizat al produselor și multe altele.
uCoz: Ce sfaturi ai oferi celor care doresc să-și dezvolte magazine online prin intermediul platformei noastre?
Florin: În primul rând să se gândescă metodic la următoarele etape:
uCoz: Florin, spune-ne te rugăm câteva cuvinte despre tine și experiența ta în dezvoltarea web.
Florin: Mi-am început activitatea de web-development în 2009, ajutat fiind de experiența mea în construirea, gestionarea și administrarea bazelor de date și care, practic, m-a determinat să intru și în acest domeniu.
La început a fost o perioadă de tatonare dar, văzând că acumulez rapid informații despre html și css, s-a creat un impuls să aprofundez aceste cunoștințe. În tot acest timp, exista în mine o provocare de a depăși noi limite atât în design, precum și în funcționalitate. Îmi place să fiu la curent cu toate trend-urile, fie că este vorba de design, de concepție, de funcționalitate sau de SEO. După mine, în fiecare moment și orice proiect, trebuie îmbunătățit constant, de aceea, în orice proiect al meu urmăresc să las cât de mult loc pentru eventualele schimbări necesare.
uCoz: Când ai descoperit platforma uCoz și ai început utilizarea acesteia?
Florin: Am început să o folosesc în 2010. Am fost plăcut surprins de libertatea oferită de platformă în limbajul CSS, HTML și PHP. Acest lucru, pentru oricine dorește să își facă un website, fie el simplu sau complex, putem spune că este un lucru extraordinar. De ce? Fiindcă ai libertatea totală în construirea și gestionarea bazelor de date prin intermediul codurilor dar și faptul că, ce îmi place mie cel mai mult, platforma uCoz acceptă orice idee transpusă în html și css, fără să impună o limită. Acest lucru nu se prea găsește la alte platforme.
De exemplu a venit un client la mine și mi-a cerut un magazin online în care să fie inclusă o modalitate de plată în rate. Acest client a și cerut opinia tehnicienilor (personalului) de la uCoz, din departamentul tehnic, care a fost negativă. Este adevarat, nu există un sistem de plată în rate conceput de platformă în mod standard, dar acesta poate fi construit cu ușurință în platforma uCoz, folosind opțiunea de soldul clientului. În această situație, pot să spun că dacă trebuia concepută (programată) o bază de date prin intermediul unei firme de design sau a unui profesionist, rezultatul era obținut cu niște costuri astronomice. În schimb, având atâtea posibilități de a jongla cu multele elemente din sistemul uCoz, costul unui astfel de proiect este relativ zero, fiindcă ai totul la îndemână și tu trebuie doar să găsești soluțiile cele mai bune.
uCoz: Care sunt motivele care te-au determinat să alegi uCoz pentru dezvoltarea unor magazine online?
Florin: Sunt multe motive, dintre care voi enumera câteva acum:
1) posibilitatea de a adăuga produse prin liste de prețuri;
2) posibilitatea de a introduce mai mulți useri produse în magazin (de exemplu - agenții de vânzări ai magazinului)
3) cum am spus înainte, ai libertate în design-ul total al magazinului
4) ușurința de a modifica sau șterge orice produs adăugat, în orice moment, din orice loc, doar internet să ai
5) rapoartele pe care le generează platforma, legate de produsele cele mai vândute, cele mai accesate etc.
6) costurile de întreținere ale magazinului online sunt extraordinar de mici, sau pot să spun aproape zero.
7) ceea ce îmi place cel mai mult este faptul că după terminarea unui magazin online, eu pot oferi clienților mei o libertate totală în administrarea lui cu o ușurință maximă pentru aceștia. Mai concret spus, clienții mei nu trebuie să stea cu frica în spate că nu s-ar descurca și fără mine. Fiindcă știți cum este, orice client se gândește la situațiile când pot să apară probleme și el te vrea pe tine lângă el non-stop. Eu arătându-i că are toate posibilitățile în mâna lui îl liniștesc și este mult mai curajos să înceapă un business legat de un magazine online, fiindcă nu depinde de mine.
uCoz: Dintre caracteristicile sistemului, necesare în dezvoltarea unui magazin online, care crezi că sunt primele trei cele mai importante, prin care ucoz se diferențiază de concurență?
Florin: Răspunsul este foarte simplu: este vorba de încărcarea rapidă a produselor, posibilitatea de a forma foarte multe baze de date (precum: prețuri, tva, furnizori, culori, dimensiuni, diverse caracteristici etc.), formarea și gestionarea categoriilor foarte intuitiv, ușor și eficient.
Ar mai fi și existența informatorilor, exportul personalizat al produselor și multe altele.
uCoz: Ce sfaturi ai oferi celor care doresc să-și dezvolte magazine online prin intermediul platformei noastre?
Florin: În primul rând să se gândescă metodic la următoarele etape:
- Este necesar să stabilești înainte de a începe să lucrezi la un magazin, o strategie de promovare a magazinului, atât din punct de vedere intern cât și extern.
- Tot legat de strategia de promovare a magazinului trebuie să se cunoască anticipat cheltuielile cu reclama. Această reclamă se poate face în rețelele de socializare atât gratis cât și contra cost. Eu recomand să se folosească și reclamele contra cost, fiindcă sunt eficiente și deloc scumpe.
- O altă etapă foarte importantă este planificarea bazelor de date. Mai concret spus, trebuie știut anticipat de ce informații ar avea nevoie cumpărătorii din magazinul tău pentru a-ți cumpăra produsul, informații precum (cel mai mic/mare preț; costuri de livrare/suplimentare, caracteristicile produsului, furnizori, marcă/brand etc.
După aceste etape deosebit de importante care trebuiesc parcurse neapărat, aș mai adăuga următoarele sfaturi pentru cei care doresc un magazin online:
- Planificați în mare cum doriți să arate magazinul, fiindcă așa veți economisi și timp și bani, iar în același timp o să vă dați seama de potențialele greșeli pe care le puteți face, prin simplu fapt că vă corectează cel care o să conceapă magazinul;
- Gândiți-vă la cum puteți organiza concursuri, cum puteți oferi premii, pentru a atrage cât mai mulți cumpărători;
- Studiați bine și cu interes ofertele care sunt deja pe piață în magazinele online, fiindcă cumpărătorii, tot timpul vor căuta aceleași produse la prețuri mai mici. Deci nu mergeți împotriva pieței;
- Gândiți-vă la cum puteți încheia contracte avantajoase pentru dumneavoastră cu firmele de curierat;
- Oferiți cumpărătorilor informații vaste despre fiecare produs, dacă se poate chiar și clipuri video;
- Foarte important este să existe un număr de telefon la care orice cumpărător vă poate suna la orice oră. În această direcție, eu recomand călduros și un chat, pentru asistență, care să fie deschis cât se poate de mult;
- Este important ca produsul să ajungă cât se poate de repede la client;
- Este important să sunați clienții când au comandat de la dumneavoastră;
- Este important ca formularul de comandă din magazin să fie cât se poate de intuitiv și ușor;
- Este important să oferiți garanții pentru produsele pe care le vindeți;
- Este indicat ca secțiunea head să nu fie încărcată cu scripturi. Să fie maxim de aerisită;
- Titlul paginii să fie în concordanță cu conținutul și cu denumirea produsului;
- Paginile produselor din magazin să nu se diferențieze doar prin id-ul produsului, fiindcă motoarele de căutare vor lua aceste pagini ca și pagini cu titlu sau descriere identică. Deci ar fi o bulină neagră în fața motoarelor de căutare;
- Să nu se folosescă în plan principal tabelele, ci doar elementele de div. Iar caracteristicile lor să nu fie în pagină introduse, ci în css;
uCoz: Mulțumim Florin și mult succes în continuare în dezvoltarea proiectelor tale! Sperăm că cititorii Blogului s-au convins de avantajele utilizării platformei uCoz prin prisma sfaturilor tale, mai ales că acestea au fost exprimate foarte detaliat. Astfel, nu ne mai rămâne decât să invităm pe oricine dorește să înceapă dezvoltarea unui magazin online, începător sau expert în HTML/CSS, să se înregistreze aici.
8 Comentarii