Statisticile unui website și cum le putem utiliza
Să spunem că aţi creat website-ul sau blog-ul, aţi creionat designul, aţi introdus pozele şi textul, site-ul a fost optimizat iar primii vizitatori au început să sosească. Care este următorul pas? Ei bine, dacă nu v-aţi instalat încă un modul de statistici, este timpul să o faceţi. De ce? Pentru că dacă numărul vizitatorilor este scăzut, fără statistici nu veţi şti exact care este situaţia. Pentru că, dacă aveți succes şi vizitatorii vin, nu veți şti dacă este un succes real, adică vizitatorii nu doar nimeresc pe site ci şi citesc ce ați publicat.
Pentru a utiliza modulul Statistici, trebuie să vă autentificați în Panoul de Control și să-l activați de acolo. O altă variantă este să instalați aplicația Google Analytics, pe care puteți să o folosiți concomitent cu Modulul Statistici de la uCoz.
Dar, haideți să vedem mai departe 3 moduri în care statisticile vă pot ajuta la dezvoltarea website-ului creat:
1. Pentru a putea vinde spaţiu publicitar.
1. Pentru a putea vinde spaţiu publicitar.
Dacă vreţi ca site-ul sau blog-ul să vă aducă bani din publicitate (Adsense, bannere, advertoriale) aveţi nevoie să puteţi măsura cu cât mai multă exactitate ceea ce puteţi oferi potenţialului client: număr de vizitatori pe zi/săptămână/lună/an, număr de vizualizări pe anumite pagini de interes, structura pe ţară/oraşul de origine a vizitatorilor şi alte informaţii în funcţie de cerinţele clienţilor.
2. Pentru a vă îmbunătăţi constant conţinutul.
Cum puteţi să îmbunătăţiţi calitatea conţinutului în funcţie de statistici? Să luăm cazul unui blog personal. În primul rând, statisticile vă ajuta să identificaţi postările de succes de pe blog, adică cele mai citite articole. Atenţie însă, un număr foarte mare de vizitatori pe o pagină nu înseamnă că e pagina cu cel mai mare succes. Înainte de a decide că subiectul abordat în pagina respectivă atrage vizitatori şi merită dezvoltat pe viitor, verificaţi şi următoarele statistici :
2. Pentru a vă îmbunătăţi constant conţinutul.
Cum puteţi să îmbunătăţiţi calitatea conţinutului în funcţie de statistici? Să luăm cazul unui blog personal. În primul rând, statisticile vă ajuta să identificaţi postările de succes de pe blog, adică cele mai citite articole. Atenţie însă, un număr foarte mare de vizitatori pe o pagină nu înseamnă că e pagina cu cel mai mare succes. Înainte de a decide că subiectul abordat în pagina respectivă atrage vizitatori şi merită dezvoltat pe viitor, verificaţi şi următoarele statistici :
- Cum au ajuns vizitatorii pe pagina respectivă : dacă pagina beneficiază de o vizibilitate ridicată (se află între primele pagini din Google pentru cuvinte cheie care se regăsesc în titlu, conţinut sau afişare pe alte bloguri sau forum-uri) ţineţi cont de acest lucru.
- Cât timp au vizitat pagina: dacă aveţi o rată de bounce scăzută şi un timp de vizitare al paginii ridicat, puteţi ajunge la concluzia că este o informaţie căutată şi apreciată. Dacă însă vizitatorii ajunşi pe pagină nu stau mai mult de 1-2 secunde, atunci este posibil fie ca ei să caute informaţii din acelaşi domeniu cu cele prezentate, dar nu exact cele prezentate pe website, Mai există posibilitatea ca ei să caute informaţiile incluse de voi dar să nu-i mulţumească articolul din diverse motive (nu este structurat corespunzător, oferiți aceleași informații că şi în celelalte articole citite anterior, etc.). De aici, mai departe, soluţia este să căutaţi modalităţi de a vă îmbunătăţi articolul. Plecând de la aceiaşi idee, dacă un articol are un număr mic de vizitatori, nu înseamnă că acesta nu este bun sau eficient. Dacă are o rată de bounce mică, poate însemna că nu are vizibilitate destul de mare sau că are succes pe o nişă mică de vizitatori. Cu alte cuvinte ajung puţini vizitatori în pagină, dar cei care ajung găsesc informaţiile relevante şi ridicate calitativ.
3. Pentru a îmbunătăţi structura site-ului /blog-ului.
Dacă utilizaţi deja Google Analytics, atunci aveţi posibilitatea de a verifica parcursul vizitatorilor: pe ce pagină au intrat pe site, unde au mers de acolo, de pe ce pagină au ieşit. Aceste statistici vă ajută să vă organizaţi mai bine paginile. De exemplu, dacă observaţi că în mod repetat vizitatorii care au accesat pagina X, accesează în pasul următor pagina Y, puteţi indica în pagina X, pagina Y ca fiind «articol pe aceeaşi temă » sau « vizitatorii care au citit articolul X au mai citit şi Y ». De asemenea, statisticile privind navigarea pe website vă pot indica variante noi de grupare ale articolelor şi în acelaşi timp paginile cu o vizibilitate mai ridicată dintr-o anumită categorie (paginile pe care se intra pe site), pe care le puteţi folosi ca pagină de lansare către articole noi din acelaşi domeniu.
După cum ați văzut, există mai multe modalități prin care Statisticile ajută la creșterea website-ului însă, cel mai important lucru este că pot arăta calea spre un proiect online de succes.
PS: Profităm de această ocazie pentru a vă aduce la cunoștință o nouă actualizare de primăvară: Topul uCoz, care include unele dintre cele mai bune site-uri din sistem, are acum un nou design: http://top.ucoz.ro/.
După cum ați văzut, există mai multe modalități prin care Statisticile ajută la creșterea website-ului însă, cel mai important lucru este că pot arăta calea spre un proiect online de succes.
PS: Profităm de această ocazie pentru a vă aduce la cunoștință o nouă actualizare de primăvară: Topul uCoz, care include unele dintre cele mai bune site-uri din sistem, are acum un nou design: http://top.ucoz.ro/.
Comentariul dvs