uCoz Reloaded - by uCoz CEO
Serviciul nostru este uneori criticat, iar noi reacţionăm în moduri diferite la această situaţie. Unele lucruri pe care le auzim sunt generale, iar de altele vom auzi probabil în permanenţă. Dar în ultima perioadă, multe observaţii au făcut referire la faptul că serviciul nu este actualizat, că nu se dezvoltă, la faptul că multe caracteristici şi module nu sunt adăugate. Este dificil să negăm aceste aspecte.
Acest fapt poate fi abordat în moduri diferite. Unele produse, inclusiv cele software, sunt dezvoltate până la un anumit nivel, iar din acest punct, importantă este funcţionalitatea, precum şi reducerea costurilor. În mod evident, acest lucru nu se întâmplă şi în cazul nostru. Binenţeles, încă mai este loc pentru inovaţii dar, în acelaşi timp, standardele şi moda din sfera internetului sunt în continuă schimbare, aşadar, modificările şi îmbunătăţirile sunt necesare în permanenţă.
Însă, am dori să reamintim şi următoarele exemple: unele servicii, în cursa pentru funcţionalitate şi o “atitudine la modă”, au cedat din cauza presiunii. Şi, câteodată, chiar şi în lipsa presiunii, pur şi simplu nu au putut face faţă traficului, arhitectura nu a rezistat testelor timpului şi serviciul pur şi simplu şi-a găsit sfârşitul.
Dar noi, în ciuda dificultăţilor, am reuşit să evităm toate aceste lucruri. Cu toate că s-a înregistrat o încetinire considerabilă în cazul dezvoltării funcţionale, uCoz a avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi fiabilitatea şi, în acelaşi timp, să ofere noi caracteristici şi servicii.
În această perioadă, au fost unele priorităţi vizibile în dezvoltarea noastră – actualizări constante în modulul Magazin Online, implementarea API şi PHP, lansarea de servicii externe.
Care sunt principalele întrebări care reies de aici? De ce s-a întâmplat şi ce se va întâmpla ulterior? Să începem cu începutul.
Vorbind la modul general, au fost două motive pentru care toate acestea s-au întâmplat. Primul, constă în faptul că este extrem de dificil să menţii un serviciu, la un nivel adecvat. Scopul nostru principal a fost nu să oferim un serviciu de o calitate din ce în ce mai slabă, ci să facem faţă sarcinilor şi solicitărilor primite de la utilizatorii noştri. Şi credem că am reuşit să atingem acest scop.
Al doilea motiv este povestea care a fost asociată iniţial cu anumite schimbări de priorităţi în cadrul companiei, iar apoi – în cadrul diviziei sale. Aici ne referim la proiectul uNet – partea socială a serviciului nostru. Serviciile au fost împărţite şi, prin urmare, echipa a fost, de asemenea, divizată. Rezultatul este apariţia serviciului unet.net, serviciu ce nu este sub nicio formă legat de constructorul de website-uri uCoz şi de compania uCoz, excepţie făcând persoanele care au fost implicate în noua companie şi în noul proiect. Acesta este motivul pentru care anumite lucruri care au fost planificare iniţial au fost amânate în mod regulat (ex: optimizarea şi redeschiderea programului afiliat – uCoz Money).
În general, motivele au existat. Ele ar putea afecta puţin activitatea noastră, dar, de asemenea, ar putea avea un impact negativ mai important.
Unul dintre cele mai importante evenimente recente a fost reînnoirea echipei noastre: dezvoltatori noi, revizuirea unor planuri, etc. Acest proces este departe de a fi finalizat, dar am facut un progres considerabil şi suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte dezvoltarea noastră viitoare.
Astăzi avem resurse, nu numai pentru menţinerea calităţii activităţii noastre, dar şi pentru a implementa noi caracteristici şi să o îmbunătăţim considerabil pe cea existentă. Noi ne vom concentra, în principal, pe activitatea noastră de bază – o platformă puternică şi universală pentru crearea de website-uri şi oferirea tuturor serviciilor de care un website ar putea avea nevoie. De asemenea, lucrăm la aspecte care, la prima vedere, sunt în afara scopului nostru, cum ar fi sistemul nostru de înregistrare global – uID, şi transferul lui către oAuth.
În realitate, tot ceea ce facem în momentul de faţă, poate fi descris de un singur concept cheie clar: noi ajutăm oamenii din toate colţurile lumii să creeze şi, de multe ori, să construiască proiecte fiabile şi de perspectivă. Pentru unele persoane, un website este o modalitate de auto-exprimare sub forma unui blog sau a unui website tematic, pentru alţii – o sursă de venit. Unele persoane creează o comunitate de website-uri şi adună la un loc persoane cu aceleaşi interese. Acestea sunt exemple particulare, pe lângă acestea sunt foarte multe tipologii de utilizatori. În acelaşi timp, suntem mândri de faptul că serviciul nostru a devenit un punct de plecare pentru multe persoane din medii şi cu scopuri total diferite: de la aprofundarea unei profesii la implementarea unor idei mai vechi în proiecte unice.
Aşadar, la ce ar trebui să ne aşteptăm în viitorul apropiat? Pe lângă elementele enumerate mai sus, dorim să ne respectăm şi un concept mai vechi: “Alţii vorbesc, noi facem”. Facem tot posibilul ca întotdeauna să realizăm mai mult decât promitem şi să nu fim expuşi la numeroasele “greşeli” ale începătorilor care îşi propun planuri măreţe pentru cucerirea lumii, dezvoltarea a milioane de produse etc, ca apoi să rămânem cu nimic.
În realitate, dezvoltarea noastră va fi activă şi dvs o veţi observa: lansarea Modulului video, mult anunţatul uWeb, redeschiderea programului afiliat, crearea unei funcţii complete API, aplicaţii mobile pentru platformă, modificarea lightbox-ului, refacerea design-ului pentru panoul de control şi, binenţeles, o continuă dezvoltare dinamică a magazinului online alături de numeroase modificări şi inovaţii minore, dar vizibile. Unele modificări, însă, nu vor putea fi observate de la exterior, cum ar fi: sisteme de monitorizare şi de backup etc. Am început, de asemenea, să lucrăm la elemente noi, pe care însă este prea devreme să le menţionăm.
Ne dorim să ne putem baza pe dvs, utilizatorii noştri, pe parcursul acestui proces. Sperăm să ne oferiţi sprijinul şi înţelegerea dumneavoastră, să ne iertaţi unele imperfecţiuni şi, în anumite cazuri, lipsa de viteză şi să ne ajutaţi să vă putem oferi servicii cu adevărat mai bune.
Evgeny Kurt, CEO uCoz
Acest fapt poate fi abordat în moduri diferite. Unele produse, inclusiv cele software, sunt dezvoltate până la un anumit nivel, iar din acest punct, importantă este funcţionalitatea, precum şi reducerea costurilor. În mod evident, acest lucru nu se întâmplă şi în cazul nostru. Binenţeles, încă mai este loc pentru inovaţii dar, în acelaşi timp, standardele şi moda din sfera internetului sunt în continuă schimbare, aşadar, modificările şi îmbunătăţirile sunt necesare în permanenţă.
Însă, am dori să reamintim şi următoarele exemple: unele servicii, în cursa pentru funcţionalitate şi o “atitudine la modă”, au cedat din cauza presiunii. Şi, câteodată, chiar şi în lipsa presiunii, pur şi simplu nu au putut face faţă traficului, arhitectura nu a rezistat testelor timpului şi serviciul pur şi simplu şi-a găsit sfârşitul.
Dar noi, în ciuda dificultăţilor, am reuşit să evităm toate aceste lucruri. Cu toate că s-a înregistrat o încetinire considerabilă în cazul dezvoltării funcţionale, uCoz a avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi fiabilitatea şi, în acelaşi timp, să ofere noi caracteristici şi servicii.
În această perioadă, au fost unele priorităţi vizibile în dezvoltarea noastră – actualizări constante în modulul Magazin Online, implementarea API şi PHP, lansarea de servicii externe.
Care sunt principalele întrebări care reies de aici? De ce s-a întâmplat şi ce se va întâmpla ulterior? Să începem cu începutul.
Vorbind la modul general, au fost două motive pentru care toate acestea s-au întâmplat. Primul, constă în faptul că este extrem de dificil să menţii un serviciu, la un nivel adecvat. Scopul nostru principal a fost nu să oferim un serviciu de o calitate din ce în ce mai slabă, ci să facem faţă sarcinilor şi solicitărilor primite de la utilizatorii noştri. Şi credem că am reuşit să atingem acest scop.
Al doilea motiv este povestea care a fost asociată iniţial cu anumite schimbări de priorităţi în cadrul companiei, iar apoi – în cadrul diviziei sale. Aici ne referim la proiectul uNet – partea socială a serviciului nostru. Serviciile au fost împărţite şi, prin urmare, echipa a fost, de asemenea, divizată. Rezultatul este apariţia serviciului unet.net, serviciu ce nu este sub nicio formă legat de constructorul de website-uri uCoz şi de compania uCoz, excepţie făcând persoanele care au fost implicate în noua companie şi în noul proiect. Acesta este motivul pentru care anumite lucruri care au fost planificare iniţial au fost amânate în mod regulat (ex: optimizarea şi redeschiderea programului afiliat – uCoz Money).
În general, motivele au existat. Ele ar putea afecta puţin activitatea noastră, dar, de asemenea, ar putea avea un impact negativ mai important.
Unul dintre cele mai importante evenimente recente a fost reînnoirea echipei noastre: dezvoltatori noi, revizuirea unor planuri, etc. Acest proces este departe de a fi finalizat, dar am facut un progres considerabil şi suntem foarte optimişti în ceea ce priveşte dezvoltarea noastră viitoare.
Astăzi avem resurse, nu numai pentru menţinerea calităţii activităţii noastre, dar şi pentru a implementa noi caracteristici şi să o îmbunătăţim considerabil pe cea existentă. Noi ne vom concentra, în principal, pe activitatea noastră de bază – o platformă puternică şi universală pentru crearea de website-uri şi oferirea tuturor serviciilor de care un website ar putea avea nevoie. De asemenea, lucrăm la aspecte care, la prima vedere, sunt în afara scopului nostru, cum ar fi sistemul nostru de înregistrare global – uID, şi transferul lui către oAuth.
În realitate, tot ceea ce facem în momentul de faţă, poate fi descris de un singur concept cheie clar: noi ajutăm oamenii din toate colţurile lumii să creeze şi, de multe ori, să construiască proiecte fiabile şi de perspectivă. Pentru unele persoane, un website este o modalitate de auto-exprimare sub forma unui blog sau a unui website tematic, pentru alţii – o sursă de venit. Unele persoane creează o comunitate de website-uri şi adună la un loc persoane cu aceleaşi interese. Acestea sunt exemple particulare, pe lângă acestea sunt foarte multe tipologii de utilizatori. În acelaşi timp, suntem mândri de faptul că serviciul nostru a devenit un punct de plecare pentru multe persoane din medii şi cu scopuri total diferite: de la aprofundarea unei profesii la implementarea unor idei mai vechi în proiecte unice.
Aşadar, la ce ar trebui să ne aşteptăm în viitorul apropiat? Pe lângă elementele enumerate mai sus, dorim să ne respectăm şi un concept mai vechi: “Alţii vorbesc, noi facem”. Facem tot posibilul ca întotdeauna să realizăm mai mult decât promitem şi să nu fim expuşi la numeroasele “greşeli” ale începătorilor care îşi propun planuri măreţe pentru cucerirea lumii, dezvoltarea a milioane de produse etc, ca apoi să rămânem cu nimic.
În realitate, dezvoltarea noastră va fi activă şi dvs o veţi observa: lansarea Modulului video, mult anunţatul uWeb, redeschiderea programului afiliat, crearea unei funcţii complete API, aplicaţii mobile pentru platformă, modificarea lightbox-ului, refacerea design-ului pentru panoul de control şi, binenţeles, o continuă dezvoltare dinamică a magazinului online alături de numeroase modificări şi inovaţii minore, dar vizibile. Unele modificări, însă, nu vor putea fi observate de la exterior, cum ar fi: sisteme de monitorizare şi de backup etc. Am început, de asemenea, să lucrăm la elemente noi, pe care însă este prea devreme să le menţionăm.
Ne dorim să ne putem baza pe dvs, utilizatorii noştri, pe parcursul acestui proces. Sperăm să ne oferiţi sprijinul şi înţelegerea dumneavoastră, să ne iertaţi unele imperfecţiuni şi, în anumite cazuri, lipsa de viteză şi să ne ajutaţi să vă putem oferi servicii cu adevărat mai bune.
Evgeny Kurt, CEO uCoz
18 Comentarii