1. O hartă logică
Cu siguranţă ştim că un website trebuie să fie plăcut din punct de vedere vizual, însă mulţi ignoră faptul că e la fel de important ca acesta să aibă o structură logică şi să prezinte utilitate. Chiar înainte de a alege un server sau scrie prima linie de HTML(5), este extrem de important să aveți o imagine clară asupra modului în care doriți ca site-ul să arate și să funcţioneze! Acest lucru este important atât pentru experiența vizitatorilor cât și pentru SEO, Google luând în considerare structura şi conținutul, atunci când evaluează un site.
De exemplu, site-ulhttp://aquamaniaks.ucoz.ro/ – are o hartă bine definită, e proiectat pe nevoile utilizatorilor, iar ca şi conţinut are exact informațiile de care aceştia au nevoie.
2. Informațiile afacerii sunt esențiale
Cea mai mare greşeală la crearea unui website este dezvoltarea acestuia în funcţie de ce îşi doreşte o anumită persoană (proprietarul adeseori), nu în funcţie de ce au ceilalţi nevoie. Gândiți-vă la site-urile restaurantelor pe care aţi intrat în ultima perioadă: au muzică pe fundal, un "despre" uriaș, dar veți găsi cu greu meniul, datele de contact sau cum să ajungeţi acolo, adică exact datele de care are nevoie un vizitator.
Pentru fiecare industrie sunt necesare anumite informații, de exemplu în cazul unui studio fotografic - imagini de calitate înaltă plasate pe site, deoarece industria serviciilor se bazează foarte mult pe încrederea consumatorilor. Trebuie subliniată importanţa "dovezii sociale", iar testimonialele din partea clienților, care prezintă satisfacția oferită de produsul dumneavoastră, sunt întotdeauna binevenite.
3. Informații de contact
Da, încă mai există oameni care uită acest detaliu atât de important - nu este suficient ca informaţia să fie acolo - contează şi să fie oferită într-un mod corect.
Gândiți-vă la ce şi mai ales cum i-ar fi de folos utilizatorului: adresa de e-mail ar trebui să fie scrisă, nu încorporată într-o imagine, astfel încât printr-un singur click aceasta să fie preluată şi să se poată folosi rapid pentru trimiterea unui e-mail. În cazul numărului de telefon e aceeaşi situaţie, cele mai multe smartphone-uri de azi au o funcție "dați click pentru a apela" - iar acest lucru va face viața mai ușoară celor ce doresc "să-și cheltuie banii" la dvs!
4. O navigare clară
Aşa cum o hartă este inutilă fără o legendă, ei bine, şi un website este inutil fără o navigare clară.
De asemenea, trebuie să vă gândiţi la ceea ce vreţi ca utilizatorii să facă atunci când vă accesează site-ul - astfel, aveţi rolul să vă ghidaţi utilizatorii despre ceea ce vreţi ca oamenii să facă pe website. - transpuneţi-vă obiectivele în butoane/link-uri: "Dați click pentru a deveni un membru - Click pentru a obține o ofertă - Click aici pentru a te înregistra".
Aveţi grijă ca obiectivele să fie clare și evidente. Site-ul de bijuterii - http://www.fantasyhandmade.com/ - apelează la simplitate atât în meniul principal, cât şi în cel lateral, care împarte bijuteriile pe categorii - Accesorii, Cercei, Coliere, Inele, astfel uşurând experienţa utilizatorului și scăzând rata de părăsire a website-ului.
5. Securitate
Dacă veţi vinde online la nivel avansat, atunci trebuie să investiţi în siguranţă sporită. Asigurați un certificat SSL pentru vizitatori, care va cripta datele între dumneavoastră și clienți (numere de card, RG, CPF), precum și orice alte informaţii pe care clienții s-ar putea să fie reticienţi în a le oferi online.
Câteva exemple de furnizori de certificate SSL: VeriSign, TrustE, Entrust, GeoTrust.
6. Integrarea cu rețelele sociale
Twitter. Facebook. Tumblr. YouTube. Pinterest. Google+. LinkedIn. Instagram. Foursquare.
În plus, acestea vă oferă ajutor în SEO și vă permite menținerea contactul cu clienții dvs, prin alte canale.
Site-ul de divertisment www.2lol.ro adaugă la sfârșitul fiecărei postări link-uri către rețelele sociale majore, astfel încât aceasta poate fi distribuită cu ușurință către acestea.
7. O versiune mobilă
Smartphone-urile și tabletele au preluat deja o mare parte din traficul web, iar acest număr va creşte din ce în ce mai mult, mai ales pentru că aceste dispozitive devin din ce în ce mai ieftine.
Andy Chu, Director motorului de căutare Bing, spune că 70% din căutările pe Mobile intenționează să finalizeze o acțiune clară și imediată. Atunci când oamenii accesează un site de pe dispozitivul mobil atunci intenţia acestuia este clară - să cumpere ceva sau să ajungă undeva.
"Cu câțiva ani în urmă, a face web design însemna dezvoltarea pentru computere, în timp astăzi se referă la a face design-ul pentru ceva ce are o conexiune la internet"
Soluția o reprezintă proiectarea de tip responsiv, care se adaptează la diferite dispozitive. Dacă doriți doar să rezolvaţi o anumită problemă şi să vă pregătiţi site-ul pentru dispozitivele mobile, puteți utiliza instrumente variate pentru a creea o versiune mobilă a site-ului.
8. FAQ - Întrebări frecvente
Nu știu dacă ați observat, dar oamenii au întotdeauna o mulțime de întrebări.
9. Un hosting bun
Acesta este un lucru extrem de serios, de aceea uCoz oferă un up-time de peste 99% tuturor utilizatorilor, alături de o asistenţă tehnică 24/7 și un timp mediu de răspuns de aproximativ 12 ore.
Un site lent poate creea neplăceri vizitatorului, iar dacă un client se confruntă cu probleme tehnice pe site-ul dvs cu siguranţă acesta nu va reveni şi va pleca spre competiţie.
Cu toate acestea, un parametru mai important decât neplăcerile utilizatorilor cauzate de viteza de încărcare, este creșterea "ratei de respingere" pentru site-ul dvs. Aceasta afectează poziția site-ului în cadrul motoarelor de căutare, deoarece una dintre caracteristicile pe care le evaluează Google o reprezintă timpul de încărcare a site-ului dvs.
10. Unele elemente pe care le puteți face uitate din website
Niciodată nu subestimaţi efectul pe care-l poate avea simplitatea, aşa că nu trebuie să vă faceţi griji dacă uitaţi de:
- Muzică
- Flash ( R.I.P)
- Orice lucru care are un "autoplay" și începe singur.
- Mass-media și de conținut de pe alte site-uri, lucruri ce nu fac decât să vă crească timpul de încărcare a site-ului.