Navigare rapidă:


Cu tot efortul dezvoltatorilor, orice măsură de protecţie are un efect temporar, deoarece spammerii se adaptează rapid noilor condiţii, prin utilizarea unor tactici noi şi soluţii diferite. În acest context am putea face o comparaţie cu un război adevărat - unul informaţional, în care o tabără (deținătorii de site-uri şi e-mail-uri) trebuie să menţină apărarea, iar cealaltă tabără (spammerii) găsesc portiţe şi fac nenumărate încercări de a ataca website-urile neprotejate.

Deoarece uCoz este o platformă populară, acest fapt atrage indirect spammerii, transformând participarea în cadrul acestui “război” într-una activă, cu website-urile utilizatorilor reprezentând câmpurile de luptă.

Este mult prea devreme să vorbim de înfrângerea totală a inamicului, dar am dori să vă povestim episoade separate, ce ne aduc victoria tot mai aproape.

Filtrul anti-spam pentru comentariile şi intrările din Cartea de Oaspeţi

Cu siguranţă, o parte dintre utilizatori a observat deja funcţionalitatea acestui element ce a fost lansat cu puţin timp în urmă. Cu toate acestea, pentru majoritatea utilizatorilor, acesta rămâne încă undeva în umbră. Ca o definiție, acesta reprezintă un sistem automat ce verifică toate comentariile şi intrările din Cartea de Oaspeţi. Înainte de a intra în detalii, haideţi să aruncăm o privire peste statisticile din săptămânile anterioare.


Aşa cum puteţi observa, sunt “tone” de spam în cadrul comentariilor şi intrărilor din Cartea de Oaspeţi. Dacă nu le-am filtra, într-o lună s-ar aduna peste 25 de milioane de postări inutile pe servere, iar într-un an ar ajunge la aproape 300 de milioane.

Sistemul de filtrare al spam-ului funcţionează după un principiu destul de simplu: fiecare postare trece printr-un număr mare de criterii simple, iar postările care nu se potrivesc cu acestea sunt considerate normale şi nu sunt blocate. Declanşarea unui criteriu se realizează de către postarea verificată - dacă aceasta are anumite caracteristici - de exemplu, cuvinte sau link-uri din lista celor interzise.

Noi criterii sunt adăugate şi îmbunătăţite constant, în funcţie de exemplele de postări spam adăugate. Acest sistem permite verificarea în mod eficient şi rapid al unui număr mare de intrări. Cu siguranţă sistemul nu este perfect iar câteodată primim sesizări din partea utilizatorilor că acesta a eliminat postări normale. Cea mai bună soluţie, în această situaţie, este să contactaţi echipa noastră de suport şi să solicitaţi restaurarea comentariilor şterse. Analizarea comentariilor şi a intrărilor şterse din greşeală ne ajută să îmbunătăţim sistemul de filtrare, astfel încât să reducem, pe viitor, numărul situaţiilor asemănătoare.

Mecanismul menţionat anterior pentru filtrarea sistemului funcţionează post factum - comentariile şi intrările din Cartea de Oaspeţi sunt verificate după ce au fost publicate pe un website. Acest lucru reduce eficienţa sistemului şi ne conduce spre următorul pas logic.

Filtrarea instant a spam-ului

Acesta este un mecanism complet nou pentru filtrarea spam-ului, ce a fost deja lansat. Principiul de funcţionare a acestui sistem este bazat pe analizarea instantă ("on the fly") a mesajelor postate şi luarea unei decizii dacă acesta este sau nu spam. Sistemul este în strânsă legătură cu mecanismul de pre-moderare şi, din acest motiv, riscul de a pierde din greşeală comentarii este unul scăzut, deoarece acestea sunt trimise direct la pre-moderare. Proprietarul site-ului poate marca un comentariu normal ca "nu este spam", iar astfel poate instrui sistemul pentru a preveni situaţiile similare.

Configurarea unui filtru pentru spam pe website

Pentru ca proprietarii de website-uri să aibă posibilitatea de a-şi configura sistemul de filtrare, am adăugat patru noi opţiuni în cadrul permisiunilor grupurilor de utilizatori.

Mai departe, vă prezentăm care sunt și cum funcţionează acestea:

Sperăm că această nouă actualizare vă va fi de mare folos și vă invităm, ca de obicei, să țineți aproape pentru că vor urma și altele foarte curând!

Comentariul dvs
ComForm">
avatar